Dodano: Piątek 11 grudnia 2020
Seniorzy należą do grupy osób, które są szczególnie narażone na powikłania związane z zakażeniem Covid-19. Profilaktyka zdrowotna i bezpieczeństwo, szczególnie osób starszych, są więc w tym okresie szczególnie ważne. W trosce o dobro i bezpieczeństwo osób starszych Gmina Cekcyn przystąpiła do realizacji rządowego programu „Wspieraj Seniora”, który realizuje Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Cekcynie.
Drogi Seniorze!
Zostań w domu. Nie lekceważ zagrożenia. Twoje zdrowie jest najważniejsze!
Skorzystaj z infolinii: 22 505 11 11.
To infolinia, która przekieruje Twoje potrzeby do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Cekcynie. GOPS będzie z Tobą w kontakcie i ustali, kto i w jakiej formie będzie mógł Ci pomóc.
PROGRAM WSPIERAJ SENIORA
1. Na czym polega program?
Program zakłada dostarczenie niezbędnych produktów do Twojego domu. Mogą to być dostarczone artykuły podstawowej potrzeby, w tym lekarstwa, artykuły spożywcze, środki higieny osobistej.
2. Jak długo realizowany jest program?
Program jest realizowany od 20 października 2020 r. do 31 grudnia 2020 r.
3. Kto może skorzystać z programu?
Program jest dla osób powyżej 70 roku życia, które zdecydowały się na pozostanie w domu, dla własnego bezpieczeństwa w czasie pandemii. W szczególnych przypadkach, pomoc może być udzielona osobie poniżej 70 roku życia. Szczególne sytuacje oznaczają brak możliwości zapewnienia niezbędnych potrzeb wynikających ze stanu zdrowia oraz sytuacji rodzinnej i społecznej osoby. Ocena stanu sytuacji i decyzja o udzieleniu wsparcia należy do realizatora programu, czyli od decyzji ośrodka pomocy społecznej.
Udzielenie pomocy w ramach programu nie zależy od kryterium dochodowego.
Z programu nie mogą korzystać osoby, które już otrzymują wsparcie w ramach usług opiekuńczych, czy specjalistycznych usług opiekuńczych.
4. Czy płacę za zakupy i usługi?
Koszty zakupów pokrywa Senior. Zasady i sposób rozliczania ustala indywidualnie ośrodek pomocy społecznej, podczas pierwszego kontaktu.
5. W jaki sposób zgłosić swoje potrzeby?
KROK 1.
Seniorze, zadzwoń na infolinię 22 505 11 11
• Zgłoś podczas rozmowy, że zdecydowałeś się zostać w domu. Zapisz datę i godzinę kiedy dzwoniłeś.
• Infolinia działa od poniedziałku do niedzieli w godzinach 08:00-21:00
• Osoba przyjmująca zgłoszenie przekazuje Twoją prośbę o pomoc do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Cekcynie przez system Centralnej Aplikacji Statystycznej.
KROK 2.
• Pracownik ośrodka pomocy społecznej kontaktuje się z Tobą telefonicznie. W celu weryfikacji podaje datę i godzinę kiedy dzwoniłeś na infolinię. Następnie zweryfikuje zgłoszenie i ustali w jaki sposób można Ci pomóc. Poda imię i nazwisko osoby, która do Ciebie przyjdzie oraz datę.
• Podczas rozmowy telefonicznej, pamiętaj o zapisaniu numeru telefonu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Cekcynie oraz danych osoby, która do Ciebie przyjdzie.
• W razie wątpliwości, zadzwoń do Twojego GOPSu - tel. 52 3347569
KROK 3.
• Przychodzi do Ciebie osoba, którą Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Cekcynie wyznaczył do pomocy. W celu weryfikacji poda imię i nazwisko. Podstawą rozliczenia jest paragon za dokonane zakupy, lekarstwa. Osoba dokonująca zakupów najpierw otrzymuje od Seniora listę, następnie udaje się na zakupy. Na podstawie dostarczonego towaru i paragonu następuje rozliczenie. Nie ma możliwości aby osoba udzielająca wsparcia dokonywała zakupów z własnych środków.
Zasady i sposób rozliczania ustala indywidualnie Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Cekcynie podczas pierwszego kontaktu z Tobą.
• Pamiętaj o zachowaniu zasad bezpieczeństwa: noś maseczkę, zachowuj dystans,
w miarę możliwości używaj rękawiczek jednorazowych.
KROK 4.
• Odbierasz zakupy od osoby, która Ci pomaga z zachowaniem zasad bezpieczeństwa: noś maseczkę, zachowuj dystans, w miarę możliwości używaj rękawiczek jednorazowych.
PAMIETAJ! Płacisz tylko za rzeczywisty koszt zakupów. Pozostałe usługi są nieodpłatne!
Na terenie Gminy Cekcyn zakupy będą realizowane w czasie godzin pracy GOPS Cekcyn.
Jednocześnie przypominamy, że zgodnie z obowiązującymi przepisami, w pierwszej kolejności wsparcia powinna udzielać najbliższa rodzina. Instytucje pomocowe działają dopiero wtedy, gdy nie ma najbliższej rodziny lub gdy rodzina z uzasadnionych powodów (np. kwarantanna, izolacja domowa) takiej pomocy udzielić nie może.